Uczniowie nie chcą być niewolnikami
Grupa uczniów prowadzi akcję społeczną pod nazwą Strajk Szkolny. Nie podoba im się projekt, jak ją nazywają, deformy edukacji. Nie chodzi tylko o listę lektur, ale również o zmiany programowe w innych przedmiotach.
Trzeba przyznać, że młodzi ludzie wykazują w swojej akcji wyjątkową dojrzałość. W sposób merytoryczny stawiają argumenty. Zapraszają do współpracy rówieśników.
- „Wchodzimy razem w nowy rozdział z życia uczniów - rozdział walki uczciwą podstawę programową – czytamy na platformie X. - Strajk Uczniowski to ruch, który ma stać na straży rzetelnej edukacji i walczyć o pomyślny rozwój przyszłych pokoleń".
Tak wypowiadają się o planowanych zmianach w Wiedzy o Społeczeństwie:
„Z wiedzy podstawowej wykreślili umiejętność krytycznej oceny reklamy (...) w końcu jakoś muszą z nas zrobić niewolników, a propaganda telewizyjna i internetowa się do tego przyda, więc nie mogą uczyć jak nie być na nią podatnymi."
O swojej walce piszą na Facebooku:
„Pragniemy przedstawić wam zmiany w podstawie programowej z biologii, którą deforma uderzyła bardzo dotkliwie. Usunięte zostanie wiele tematów z poszczególnych działów. Najbardziej budzącą emocje zmianą jest wykreślenie z programu nauczania rozpoznawania AIDS, różyczki i ospy. (…) Inne przykładowe usunięte tematy to: Hierarchiczna budowa organizmu człowieka, analizowanie skutków niedoboru niektórych witamin i składników mineralnych w organizmie, skutków niewłaściwej suplementacji witamin i składników mineralnych, Podawanie przykładów chorób układu pokarmowego, opisywanie fazy cyklu miesiączkowego kobiety, wyjaśnienie wpływu różnych czynników na rozwój zarodka i płodu, podanie przykładów chorób sprzężonych z płcią (hemofilia, daltonizm) i przedstawianie ich dziedziczenia czy wiele, wiele innych.
My, jako młodzi uczniowie pytamy: po co ministerstwo wprowadza edukację seksualną, skoro usuwają oni profilaktykę chorób płciowych?"
„Nasze cele są jasne: chcemy uczciwej, rzetelnej historii, wolnej od zniekształceń i pomijania faktów, chcemy korzystać i mieć dostęp na lekcjach szkolnych do wartościowych tekstów literackich, które zainspiruje nas do myślenia; rozwijania własnych pasji i kształtowania naszej tożsamości narodowej. Podstawy programowe z poszczególnych przedmiotów powinny zawierać istotne działy nauki, które przydadzą nam się w naszej codzienności, pozwolą na podjęcie dobrych decyzji w kryzysowych sytuacjach, a ostatecznie do rozwoju naszej kariery zawodowej. Strajkujemy, by wyrazić naszą jedność w dążeniu do lepszej edukacji i przyszłości, której będziemy dumni.”
Linki do mediów społecznościowych Strajku Szkolnego:
https://www.facebook.com/profile.php?id=100064691498461
https://twitter.com/Strajk_Szkolny
Opracował Zbigniew Heliński
Reklama: